دسته‌بندی نشده

راهنمای نصب صندلی ماشین کودک

استفاده از دفترچه راهنما

مسلما بهترین روش برای اتصال صندلی کودک، دفترچه راهنمایی است که همراه با صندلی در اختیار شما قرار می گیرد. ما در این مقاله مراحل نصب صندلی، کریر و بوستر را برای مدل های متداول به شما آموزش می دهیم.

برای اطمینان بیشتر به شما توصیه می کنیم به بخش پایانی مقاله یعنی دفترچه راهنمای انواع صندلی ماشین کودک مراجعه کرده و کاتالوگ صندلی خود را قبل از نصب به دقت مطالعه فرمایید.

نصب در صندلی جلو ماشین

از نصب صندلی کودک در صندلی جلو اجتاب کنید. این مسئله زمانی که کیسه هوای صندلی جلو فعال است حیاتی تر می شود. زیرا ضربه ناشی از باز شدن ایربگ می تواند منجر به مرگ کودک شود.

نصب در صندلی عقب ماشین

متصل کردن صندلی کودک به صندلی عقب خودرو زمانی می تواند ایمنی ایجاد کند که با کمربند سه نقطه ای انجام شود. اگر صندلی وسط ماشین شما مشابه عکس زیر است از اتصال صندلی در قسمت میانی خودداری کنید.

 

در صورتی که کمربند وسطی ماشین شما اتصال سه نقطه ای دارد، توصیه می شود صندلی کودک را در قسمت میانی صندلی عقب نصب کنید تا کودک از خطرات ضربه وارده به کناره های خودرو در تصادفات جانبی ایمن باشد.

استفاده از کمربند کودک

همه صندلی های کودک و کریرهای قابل نصب در ماشین، کمربند مجزا برای ثابت کردن کودک درون خود دارند. توجه کنید که محکم کردن صندلی بچه تا موقعی که کمربند مخصوص کودک به خوبی بسته نشده باشد، ایمنی لازم را ایجاد نمی کند.

جهت درست نصب صندلی

همانطور که در مقاله راهنمای خرید بهترین صندلی ماشین کودک گفتیم، صندلی ماشین تا 2 سالگی (وزن کمتر از 9 کیلوگرم) و کریر باید رو به عقب نصب شود. پس از آن می توانید صندلی را رو به جلو نصب کنید و منعی وجود ندارد.

زاویه نصب صندلی

یکی از قابلیت های انواع صندلی کودک، زاویه خواب آن هنگام نصب است. تغییر این زاویه بعد از نصب صندلی به هیچ وجه توصیه نمی شود. مگر در صندلی های گران قیمت تر که روی بیس جداگانه نصب می شوند و با تغییر زاویه همچنان اتصال ایمن خود به صندلی ماشین را حفظ می کنند. برخی صندلی ها هم یک نشانگر شبیه به تراز دارند که میزان شیب را به شما نشان می دهند.

علائم نصب

در فرآیند بستن صندلی ماشین کودک نصب فلش ها و علائم آبی و سبز مربوطه به حالتی است که قرار است صندلی را رو به عقب نصب کنید. علائم و اتصالات قرمز رنگ معمولا در حالتی مورد استفاده قرار می گیرند که می خواهید صندلی را رو به جلو نصب کنید. در صندلی های ایزوفیکس دار، محل اتصال ایزوفیکس به رنگ قرمز یا زرد است. همچنین نشانگرهای ایمنی پس از نصب به رنگ سبز در می آید.

مراحل بستن صندلی با کمربند

اگر صندلی کودک یا خودروی شما قابلیت ایزوفیکس نداشته باشد به ناچار باید از کمربندهای ماشین برای نصب و محکم کردن صندلی استفاده کنید. با توجه به تنوع مدل های موجود در بازار ما توضیحات گام به گام را با یکی از مدلهای پرفروش بازار یعنی صندلی ماشین دلیجان مدل Elite New به شما ارائه می کنیم. در ادامه نیز ویدئو نصب صندلی ماشین کودک دیگر برندها را برایتان آماده کرده ایم که به صورت تقریبا مشابه انجام می شود.

نصب صندلی رو به عقب

1)کمربند سه نقطه ای صندلی عقب را ببندید. از محکم بودن آن مطمئن شوید و صندلی را مطابق تصویر رو به عقب قرار دهید.

 

2) قسمت پایین کمربند را از محلی که با فلش آبی یا سبز مشخص شده عبور دهید و مطمئن شوید که کمربند تاب نخورده باشد.

 

3) تسمه اریب کمربند را از داخل حلقه آبی رنگی که پشت صندلی قرار دارد عبور دهید و ضامن ایمنی آن را با چرخش 90 درجه ای فعال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *