بلاگ

راهنمای انتخاب سیسمونی برای نوزادان: نکاتی برای والدین جدید

راهنمای خرید سیسمونی کودک

اشتیاق برای پدر و مادر شدن یکی از عمیق‌ترین و غریزی‌ترین احساساتی است که بسیاری از افراد آن را تجربه می‌کنند. برگه‌ی جدیدی از زندگی، سرشار از وظایف، دل‌بستگی‌ها و لذت‌ها، می‌تواند در عین حال به اندازه‌ای واهمه‌برانگیز و همزمان بسیار هیجان‌انگیز باشد. خرید سیسمونی نوزاد نمادی از این آمادگی و اشتیاق است. هر قطعه، از لباس‌های کوچک گرفته تا کالسکه و تخت کودک، حامل آرزوها و رویا‌های والدین برای فرزندی است که در راه دارند. این کار نه تنها برای اطمینان از تأمین نیاز‌های فیزیکی کودک، بلکه به عنوان یک فرآیند شیرین به‌منظور آماده کردن خانه‌ای گرم و محبت‌آمیز برای عضو جدید خانواده شناخته می‌شود. در این مقاله از سایت ارمغان کودک قصد داریم به نکات مهم خرید سیسمونی نوزاد بپردازیم و مطمئن شویم برای مهمان جدید خانواده هیچ‌چیز مهمی از قلم نمی‌افتد.

اولین قدم؛ یک چک لیست تهیه کنید

قبل از هر چیز بهتر است یک لیست از وسایل مورد نیاز کودک تهیه کنید. پیشنهاد می‌کنیم وسایل مهم و ضروری را در ابتدای لیست قرار دهید تا بدون اتلاف وقت و سردرگمی در بازار، سریع به سراغ وسایل ضروری بروید. سیسمونی نوزاد معمولا در ۴ گروه اصلی مطابق نیازهایش طبقه‌بندی می‌شود؛ که شامل لباس و پوشاک، لوازم بهداشتی، وسایل حمل‌ونقل و وسایل مربوط به تغذیه است. برای اطلاع از لوازم ضروری و مهم هر گروه، علاوه بر استفاده از تجربیات دیگران می‌‌توانید با یک جستجوی کوتاه در اینترنت لیستی جامع و کامل از لوازم ضروری سیسمونی نوزاد تهیه کنید.

بودجه‌ خود را مشخص کنید

مهم است که بتوانید هزینه‌ها را کنترل کنید. اکثر لوازم لیست سیسمونی نوزاد قیمت مشخصی ندارند و هر کدام بسته به برند و جنس می‌توانند در رنج قیمت متفاوتی قرار بگیرند. در هر صورت، ایجاد یک بررسی اولیه و تهیه لیست سیسمونی نوزاد با قیمت تقریبی می‌تواند به کنترل هزینه‌ها کمک زیادی کند. توجه کنید که خرید آنلاین سیسمونی نوزاد می‌تواند تاثیر چشم‌گیری در کاهش هزینه‌ها داشته باشد و علاوه‌بر تنوع محصولات زیاد، مانع اتلاف زمان ارزشمند شما می‌شود. فروشگاه سیسمونی نوزاد ارمغان کودک، در صدر لیست سایت‌های اینترنتی معتبر و قابل اطمینان برای خرید سیسمونی نوزاد قرار دارد و شما به‌راحتی می‌توانید تمامی لوازم مورد نیاز خود را، از بهترین برندهای سیسمونی و قیمتی مناسب، از این سایت محبوب تهیه کنید.

خرید سیسمونی نوزاد

فصل تولد کودک را در نظر داشته باشید

فصل تولد کودک شما مهم است و توجه داشته باشید که فقط برای همان فصل خرید کنید، چون ممکن است چندماه بعد با انبوهی از لباس‌ها مواجه شوید که اندازه فرزند شما نیست، درحالی‌که پول زیادی بابت آن‌ها پرداخت کرده اید. برخی از والدین بدون در نظر گرفتن این نکته شروع به خرید تعداد زیادی لباس می‌کنند و بسیاری از آن‌ها بلااستفاده می‌ماند. اگر کودک شما در آخر پاییز متولد می‌شود، خرید لباس‌های گرم و زمستانه ضروری است و بهتر است لباس‌های تابستانه و نازک را با توجه به رشد کودک در سایز مناسب او (۶-۹ ماهگی) تهیه کنید. لباسی که تهیه می‌کنید، باید راحت، نرم و کارآمد باشد و نوزاد را در برابر سرما و تغییر دما حفظ کند و نحوه‌ی بازوبسته کردن آن هم ساده باشد.

چگونه سیسمونی نوزاد خود را انتخاب کنیم؟ راهنمای کامل

انتخاب هر یک از وسایل سیسمونی نوزاد به دقت و با عشق انجام می‌گیرد، چون هر کدام نمادی از علاقه و مراقبت والدین به کودکی است که به زودی به دنیا می‌آید. اما قبل از انتخاب سیسمونی نوزاد، نکات مهمی وجود دارد که باید آن‌ها را در نظر داشته باشید و با توجه به آن، خرید خود را انجام دهید. در ادامه مروری بر این موارد مهم خواهیم داشت.

به فضای اتاق کودک توجه کنید

طراحی و خرید وسایل اتاق خواب کودک، یکی از کارهای هیجان‌انگیز قبل از تولد است. گاهی ممکن است والدینی که در انتظار نخسیتن فرزند خود هستند از سر بی‌تجربگی یا خوشحالی زیاد چیزی را که در فروشگاه‌ها‌ی مخصوص کودکان می‌بینند، فارغ از کاربردی بودن یا نبودن آن، خریداری ‌‌کنند و توجهی به مساحت خانه و فضای اتاق‌ نوزاد نداشته باشند. در حالی توجه به ابعاد و فضای اتاق خواب  یکی از مهم‌ترین فاکتورهای اساسی در طراحی دکوراسیون نوزاد است. قبل از خرید سیسمونی نوزاد کمی بی‌اندیشید و ابعاد اتاق را اندازه‌گیری کنید و ببینید فضای کافی برای چیدمان تمام قطعات سرویس خواب کودک را دارید یا خیر؟ اگر فضای محدودی دارید به یاد داشته باشید که نوزاد برای حداقل 2 سال کنار مادرش می‌خوابد و این یعنی یک تخت مستقل برای او تا چند سال کاربرد زیادی نخواهد داشت و در این شرایط یک گهواره یا تخت کوچک برای زمان تولد نوزاد کافی است.

قرض گرفتن هیچ ایرادی ندارد

درست است! خیلی از خانواده‌ها هنگام تولد نوزادی جدید برخی از وسایل نو و قابل استفاده را می‌بخشند. البته اینجا منظور ما لباس و پوشاک نیست. باید گفت به هیچ عنوان لوازم ضروری کودک را دست دوم خریداری نکرده یا قرض نگیرید. وسایلی مانند کریر، روروئک، اسباب‌بازی، صندلی یا ماشین، غذاساز بچه، دستگاه تصفیه هوا و … مواردی هستند که درصورت استاندارد بودن مشکلی برای استفاده‌ی دوباره ندارند و در مخارج و هزینه‌ها هم صرفه‌جویی می‌شود.

جابجایی در پیش دارید؟

اگر قصد جابجایی دارید یا مستاجر هستید، هنگام خرید سیسمونی نوزاد این مسئله را در نظر داشته باشید. قابلیت جابه‌جایی آسان یکی از مهم‌ترین ویژگی وسایل بزرگ به خصوص در زندگی مستاجری و آپارتمان نشینی است.

آینده‌نگر باشید

هنگام تهیه سیسمونی فرزند خود آینده‌نگر باشید. شاید قرار دادن یک گهواره یا تخت و کمد نوزادی در مدل‌های طرح‌دار و فانتزی وسوسه انگیز باشد، اما چندان هوشمندانه نیست، زیرا این تخت‌خواب‌ها با توجه به مدل و طرح، نهایتا تا قبل از نوجوانی قابل استفاده است و اگر کمد کودک کوچک باشد، بعدها با رشد او و بیشتر شدن وسایلش قطعا با کمبود فضا روبرو خواهید شد. تخت‌خواب چند منظوره، که در بازار با اسم تخت نوزاد و نوجوان و یا تخت تبدیل شونده شناخته می‌شوند، یکی از بهترین و اقتصادی‌ترین انتخاب‌ها برای والدین است.

خرید سیسمونی نوزاد

نکات کوتاه ولی طلایی برای خرید سیسمونی نوزاد

  • بهتر است لوازم کودک به‌خصوص لوازم بهداشتی نوزاد را از بهترین برندهای سیسمونی تهیه کنید. اما بهتر است به صورت عمده این وسایل را خریداری نکنید، چون ممکن است نوزاد به یکی از وسایل بهداشتی حساسیت نشان بدهد.

قبل از خرید کمد کودک فکر کنید که اگر نوزاد شما کمدی جدا و مستقل نداشته باشد، با اختصاص یک یا دو قسمت از کمد خودتان به پوشاک او، می‌توانید نیاز به خریدن کمد را حذف کنید یا خیر؟ بعضی از والدین واقعا در خانه خود برای اضافه کردن یک کمد دیگر فضای خالی ندارند اما فکر تصور می‌کنند که ضروری است نوزادشان کمد مستقل داشته باشد.

  • پیشنهاد می‌کنیم هر ماه به اندازه نیاز همان ماه نوزاد لباس تهیه کنید. با این کار به تنوع مورد نظر خود هم می‌رسید و بیش از نیاز او برایش لباس تهیه نکرده‌اید.
  • برای خرید لباس، از سایز صفر شروع کنید و تا سایز 3 برای نوزاد لباس بخرید. توصیه می‌شود از هر سایز سه الی چهار دست لباس تهیه کنید، چرا که زیرا نوزادان به دلیل رفلاکس و کولیک در ابتدای تولد زیاد استفراغ می‌کنند و نیاز است روزی چند بار لباس کودک را عوض کنید.
  • برای تنوع بیشتر محصولات، دسترسی راحت‌ به بهترین برندهای سیسمونی، مقایسه قیمت و خریدی آسان و لذت‎بخش حتما خرید از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر، مثل سایت ارمغان کودک، را مدنظر داشته باشید.

سیمونی نوزاد

کلام آخر

از دیدگاه روانشناختی فرآیند آماده‌سازی برای تولد یک نوزاد، چه از لحاظ فیزیکی و چه احساسی، به زوجین کمک می‌کند تا با نقش جدید خود به عنوان پدرومادر جدید انس بگیرند. بسیاری از والدین گزارش می‌دهند که فعالیت‌های مربوط به خرید و چیدمان سیسمونی کودک به آن‌ها کمک می‌کند تا بر هیجانات و نگرانی‌های خود برای تولد کودک غلبه کنند. انتخاب هر قطعه از سیسمونی نوزاد به نوعی بیان‌گر تفکرات، ارزش‌ها و آرزوی آن‌ها برای آینده‌ی خانواده و فرزندشان است.  بنابراین، هیجان خرید سیسمونی تنها درباره‌ی انتخاب وسایل نیست، بلکه درباره‌ی ساختن یک دنیای جدید برای کودکی است که با عشق و مشتاقانه منتظر ورودش هستند. با تمام اشتیاقی که دارید اما، پروسه‌ی خرید سیسمونی نوزاد می‌تواند طولانی و خسته‌کننده باشد. خرید آنلاین از فروشگاه اینترنتی ارمغان کودک به شما کمک می‌کند تا تمامی لوازم موردنیاز مادر و کودک را تنها با چند کلیک ساده خریداری کرده و تجربه‌ای شیرین و اقتصادی از خرید آنلاین به‌خاطر داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *